پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251446
قند بالا هضم ميوه‌هاي تابستاني را دشوار مي‌کند/با تغذيه مناسب در روزهاي گرم، از گرمازدگي پيشگيري کنيم
تاریخ انتشار : 1401/04/12 07:53:04
نمایش : 918
يک کارشناس تغذيه گفت: ميوه‌هاي تابستاني قند بالايي دارند و به همين دليل هضم آن‌ها دشوار مي‌شود، پس بهتر است ميوه‌هاي تابستاني در مقدار زياد مصرف نشود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، زماني کارشناس تغذيه در گفت‌: با اشاره به تغذيه در روزهاي گرم سال اظهار کرد: در روزهاي گرم تابستان بايد به بهداشت مواد غذايي بيش از پيش دقت شود، چراکه بيماري‌هاي گوارشي در اين فصل شايع‌تر است.
 
وي بيان داشت: اين درحالي است که مواد غذايي در دماي بالاتر فسادپذيرتر هستند، بنابراين خانواده‌ها در زمان تهيه غذاي آماده از بيرون دقت داشته باشند که از جاي معتبر خريداري کنند.
 
اين کارشناس تغذيه در ادامه گفت: تغذيه در روزهاي گرم بايد به‌گونه‌اي باشد که از گرمازدگي جلوگيري کند، براي اين منظور توصيه مي‌شود از نوشيدني‌هاي تهيه شده با ليموترش يا آبليموي تازه و خيار استفاده کنند.
 
زماني يادآور شد: نوشيدني ديگري که مي‌تواند در رفع گرمازدگي موثر باشد شربت آلوئورا است که همراه با برگ نعناع و ليموترش در رفع گرمازدگي تاثير بسزايي دارد.
 
وي گفت: در اين بين نبايد از شربت خاکشير غافل شد، چراکه خاکشير هم طبع خنکي دارد و هم به تامين آب بدن کمک و از گرمازدگي جلوگيري مي‌کند.
 
اين کارشناس تغذيه افزود: ميوه‌هاي اين فصل خصوصا هندوانه مي‌تواند بسيار کمک‌کننده باشد بنابراين توصيه مي‌شود مصرف اين ميوه‌ها مدنظر قرار گيرد.
 
زماني خاطرنشان کرد: ميوه‌هاي تابستاني قند بالايي دارند و به همين دليل هضم آن‌ها دشوار مي‌شود، از همين رو اگر اين ميوه‌ها مدت زيادي بماند فاسد مي‌شود.
 
وي اضافه کرد: بهتر است ميوه‌هاي تابستاني در مقدار زياد مصرف نشود، چراکه ميوه‌هاي تابستاني در افرادي که مشکلات گوارشي هم ندارند مشکلاتي چون دل درد و اسهال ايجاد مي‌کند.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html